E-commerce Europe Trustmark Slapen Online Thuiswinkel waarborg Slapen Online
test banner

5 Tips om lekker te slapen in de hitte

  • Geplaatst op

5 tips om lekker te slapen in de hitte

 

Vind jij de zomer ook zo fijn? Lekker naar het strand, zwemmen, barbecueën en met een drankje genieten van lange zwoele avonden buiten. Maar als je ’s avonds ligt te zweten en woelen in je bed is die warmte een stuk minder prettig. Met deze tips bereid je je goed voor op een warme nacht en word je fris en uitgerust wakker.

 

1. Houd de warmte buiten

Even lekker de ramen openzetten? Niet doen! Je moet juist de warmte buiten houden. Dus overdag ramen van je slaapkamer dicht en gordijnen dicht. Ook lichten en apparaten zorgen voor warmte op je slaapkamer, dus ’s avonds zo min mogelijk licht aan en dat leuke televisieprogramma kijk je gewoon even beneden in de huiskamer en niet in bed.

 

2. Even afkoelen voor het slapen gaan

Als je afgekoeld je bed instapt, begin je in elk geval fris aan je nacht. Je kunt voordat je naar bed gaat een lekkere avondwandeling maken. Buiten is het ’s avonds lekker afgekoeld en dan koelt je lijf ook goed af. Een lauwe douche kan ook helpen om lekker op te frissen.

 

3. Zorg voor koud beddengoed

Als je de vriezer opentrekt, verwacht je geen kussensloop, maar het helpt wel voor een fris begin van je nachtrust. Doe je kussensloop in een diepvrieszak in de vriezer en haal het eruit als je naar bed gaat. Je zult heerlijk slapen! Een andere ‘koude’ optie is natte sokken aandoen, want als je voeten koud zijn koelt de rest van je lijf ook af.

 

5 Tips om lekker te slapen in de hitte

 

 

4. Kies voor een dekbed en nachtkleding van katoen

Katoen heeft als eigenschappen dat het goed vocht opneemt, perfect ventileert en luchtig aanvoelt. In dit warme weer is een dekbed van katoen dus een logische keuze. Natuurlijk kun je ook alleen onder een katoenen laken slapen als je een dekbed te dik vindt. Je hebt de neiging om in die warmte ’s nachts zo min mogelijk aan te doen, maar het is het beste om toch een katoenen pyjama of nachthemd aan te doen voor het zweten.

 

5. Water helpt altijd

Water zorgt voor afkoeling. Sowieso is het slim om voordat je naar bed gaat voldoende te drinken. Dan word je niet wakker omdat je dorst hebt. Natuurlijk moet je ook weer niet teveel drinken, want dan word je wakker omdat je naar de wc moet. En die plantenspuit kun je ook gewoon naast je zetten. Even sproeien helpt niet alleen de plantjes, maar ook jou in de hitte. En als je het echt niet meer redt in je bed, even je polsen onder de koude kraan doet wonderen.

En het klinkt misschien vreemd, maar ook je slaaphouding kun je aanpassen aan de hitte. Het beste is zo wijd mogelijk te gaan liggen, armen en benen gespreid. Je neemt dan wel wat meer ruimte in in je bed, dus even goed afstemmen met je bedpartner!

 

Slapen Online wenst je veel mooie warme nachten toe!

 

Telefoon: 088-0038680
Mail: info@slapenonline.nl
Adres: Berenkoog 14, 1822 BJ  Alkmaar

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »